NYC HD Color Quattro: Gothic Harlem

Iedereen blijft maar herhalen hoe mooi ik wel niet sta met natuurlijke kleuren. En iedereen zal vast wel gelijk hebben, maar af en toe begint er dan diep in mij iets te rebelleren. Dan wil ik eens iets helemaal anders en liefst van al zware make up! Smokey eyes of zo?
Tot voor kort bezocht ik het NYC schap bij mijn lokale kruidvat enkel en alleen om naar de nagellakjes te kijken. Ik had er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan dat ze ook andere soorten make up verkochten. Je ziet ze natuurlijk wel staan, maar om de een of andere reden ging ik er tekens weer aan voorbij. Tot ik van een geweldige dame een paletje met natuurlijke kleuren van NYC cadeau kreeg en ik echt verbaast stond over de kwaliteit. Bij mijn volgende bezoekje aan kruidvat kwam de Gothic Harlem palet in mijn mandje terecht. Redelijk donkere kleuren voor mijn doen, maar voor die prijs kon er eigenlijk niet heel veel misgaan, toch?

De verpakking is eigenlijk vrij basic. Een paletje met een zwarte bodem en een doorzichtig dekseltje, waardoor je de kleurtjes goed ziet zitten. Niks mis mee, maar ook niet echt adembenemend mooi zullen we maar zeggen. Basic, maar dat mag voor de prijs die je betaald!

Gothic Harlem is een paletje met vier verschillende kleuren gaande van intens zwart tot wit. Voor mij zijn de kleuren eigenlijk heel mooi verdeelt, hoewel de donkerste kleur echt heel zwart is op mijn oogleden. De tweede donkerste kleur ligt hier best dicht tegenaan. Ik had deze liever een of twee tinten lichter gezien, maar het blijft natuurlijk een smokey eye palet en dan mag er wat donkerdere kleuren inzitten natuurlijk. (Kijk, daar ga ik toch weer met mijn “natuurlijke kleuren”.)

De donkerste kleur bevat ook wel wat glittertjes, erg mooi in het palet, maar minder zichtbaar op mijn ogen. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik de indruk had dat de glitters het allemaal iets minder zwaar maakte voor mij. Maar misschien is dat gewoon mijn verbeelding? De overige drie zijn trouwens ook behoorlijk shimmery, wat ik zelf erg fijn vind in een oogschaduw.

De kleuren hebben een goede pigmentatie, die niet helemaal mooi overkomt op deze swatch. Hier lijken ze nogal flets van kleur, maar ze hebben echt wel genoeg “power” hoor. Eenmaal aangebracht op mijn ogen blenden ze echter iets te makkelijk uit naar mijn zin. Op de foto van mijn oog draag ik namelijk vier kleuren, maar het lijken er slechts twee. De kleuren gaan zo makkelijk in elkaar op, je raakt ze even aan met je kwast en je bent vertrokken.

I like:

–          Goed gepigmenteerde kleuren
–          Mooie shimmer
–          Hele fijne prijs

I don’t like

–          Kleuren blenden echt heel makkelijk in elkaar, waardoor het lijkt of ze een kleur zijn.
–          De twee donkerste kleuren zijn voor mij redelijk donker.

De NYC HD Color Quattro’s zijn verkrijgbaar bij kruidvat en andere drogisterijen voor 3,99 euro.

2 thoughts on “NYC HD Color Quattro: Gothic Harlem

  1. Ik ben ook zo’n rebel, ik weet dat bruine, goude, groene kleuren me heel goed staan, maar ik durf ook grijs opdoen,……smokey eyes met grijs en zwart,……ik vind dat super,…..maar het is waar, de andere kleuren staan me beter,…….

Geef een reactie

