Kiehl’s lipbalsem

U zag de review over de Deautybox van oktober reeds voorbij komen en misschien vroeg u zich al af “He, zat daar nu ook geen Kiehl’s lipbalm in?” En daar had u zonder twijfel gelijk in. Die zat inderdaad ook mee in de box, maar omdat zoveel dames (en zelf een paar heren) dit zo een geweldige balm vinden moest hij volgens mij een aparte review krijgen!

Ik en lipbalsems, wij hebben een beetje een haat liefde verhouding. Ik heb er echt ontzettend veel. Overal kan je bij mijn wel een balsem terugvinden. In elke handtas, in de auto, op mijn bureau op het werk, in de badkamer en naast mijn bed. Gebruik ik ze echter veel? Neen, totaal niet. Meestal wacht ik tot het te laat is en mijn lippen reeds gehavend zijn. Sinds een paar maanden probeer ik systematisch om elke avond lipbalsem aan te brengen. Daarom staat mijn intens geliefde lipbutter dus ook op mijn nachtkastje. Ik was dan ook razend enthousiast toen ik mijn box deze lipbalsem terugvond. Want hier had ik echt al zoveel goeds over gehoord. Dit kon niet anders dan goed zijn, toch?

De balsem zit in een typische verpakking voor Kiehl’s. Een strakke witte tube met gitzwarte letters. Herkenbaar dat zeker! Op de verpakking zelf vind je de volgende tekst terug:
“Temporarily protects and helps relieve chapped or cracked lips. Helps protect lips from the drying effects of wind and cold weather. Apply liberally, and allo wan excess of the bal mto be absorbed.”
Een echte lipbalsem dus, zonder alle fantasietjes van kleurtjes, geurtjes en smaakjes. Eigenlijk een echte SOS kuur voor zwaar beschadigde lippen of erg droge lipjes!

De tube heeft een klein draaidop, maar geen applicator. Wat ik eigenlijk een beetje jammer vind. Want nu moet je echt de balsem eruit spuiten op je vingers en met je vingers aanbrengen. (De echtgenoot merkte op dat hij dit eigenlijk hygiënischer vond dan telkens met hetzelfde mondje langst je lippen gaan. Iedereen zijn mening, zo zie je maar.)

Toen ik de balsem de eerste keer gebruikte was ik echt een beetje teleurgesteld. Ik had echt het gevoel van: “Is dit het maar?” Wanneer je op de tube duwt komt er een dikke balsem naar buiten, die mij heel erg aan vaseline deed denken. Zo voelt hij trouwens ook aan op mijn lippen! De balsem verdeelt wel heel makkelijk over de lippen en blijft erg lang zitten.  Voor mij is hij veel te vet voor dagelijks gebruik.

Verder heeft hij totaal geen geur of smaak. En laat dat nu net zijn wat ik altijd zo leuk vind in een lipbalsem. Gelukkig kan dat probleem verholpen worden, want volgens de website van Kiehl’s kan je de balm krijgen in verschillende smaken, namelijk: munt, cranberry, peer, mango, vanille en kokosnoot.

Maar… en nu komt een belangrijke maar, want ik heb enkele dagen geleden mijn mening over dit product moeten herzien. Mijn lippen waren na een lange wandeling in de gure regen en wind waren mijn lippen echt behoorlijk gebarsten. Ik wou eigenlijk naar mijn vertrouwde lipbutter grijpen, maar ergens halverwege mijn weg naar de slaapkamer bedacht ik me dat dit de ideale moment was om Kiehl’s nog eens een kans te geven. En gelukkig heb ik dat gedaan! Binnen enkele uren waren mijn lippen terug zachter, ging de pijn weg en een dikke 24 uur later zag je al bijna niets meer van de kloofjes.

Ik blijf bij mijn standpunt dat dit voor mij geen lipbalsem voor elke dag is, maar ik heb dan ook geen “droge” lippen. Wel komt deze als noodhulp in mijn make up tasje en zal hij zeker mijn beste vriendje worden tijdens de gure wintermaanden!

I like:

–          SPF 4 (fijn! Bescherming voor mijn lippen!)
–          Blijft lang hangen op de lippen.
–          Herstelt gesprongen lippen echt erg snel.
–          Kiehl’s test niet op dieren.

I don’t like

–          Geen applicator
–          Voor mij te vettig voor dagdagelijks gebruik.
–          Vrij hoge prijs voor lipbalsem.

Kiehl’s lipbalsem is verkrijgbaar bij de Kiehl’s verkooppunten of op de webshop.  15 ml voor 8 euro.

One thought on “Kiehl’s lipbalsem

  1. Ik ben ook verslaafd aan lippenbalsem, alleen gebruik ik het constant, heb constant droge lippen en ik haat dat gevoel,..net zoals droge handen en ja, dan gaan we naar de 2de verslaving handcreme’s, mss is dit dan toch een oplossing, maar zo met je vinger aanbrengen, ik ben er ook niet wild van, ondanks de correcte opmerking van je ventje,….

Geef een reactie

