Popcorn lipscrub van Lush

Ik ben een grote lush fan en bestel meestal in grote aantallen in de UK, want daar is alles net wat goedkoper en op een grote bestelling haal je daar toch al gauw je voordeel uit.
Bij mijn laatste bestelling gooide ik op het laatste moment nog de popcorn lipscrub in mijn mandje. Vooral de belofte dat hij effectief naar popcorn zou smaken en ruiken deed me wegdromen. Want popcorn dat vind ik toch wel een van mijn favoriete snacks. De echtgenoot en ik zitten dan ook regelmatig samen in de zetel met een kom vers gepofte popcorn tussen ons in.

Nu twijfel ik een beetje of lipscrubs eigenlijk wel iets voor mij zijn. Ik heb eigenlijk nooit echt velletjes aan mijn lippen hangen en eens per week geef ik mijn lippen een onderhoudsbeurt met mijn tandenborstel en dat werkt perfect voor mij. Ik heb bijna een heel jaar door zachte lippen. Enkel in putje winter durven er al eens kloofjes en barstjes optreden. Dus misschien is zo een lipscrub wel een verloren product voor mij?

The look

De lipscrub zit in een klein glazen potje met een zwarte dop. Op de dop vind je de beschrijving van het product.: “Heerlijke kokosolie, suiker en de karamelsmaak zorgen ervoor dat jij een daverend succes bent. Het publiek is uitzinnig!”
Natuurlijk staat er zoals bij alle lush producten op vermeld wie het product gemaakt heeft en wanneer. Deze lipscrub blijft een jaar goed, maar ik heb ernstige twijfels of ik dit potje wel op krijg in een jaar tijd.
Wanneer je het potje opendraait komt een zeer aangenaam aroma je onmiddellijk tegemoet. Hoewel ik niet vind dat de geur helemaal popcorn is, ruikt hij dus wel echt heel erg lekker. Voor mij ruikt hij eigenlijk een beetje meer naar karamel, maar laten het we het op karamel popcorn houden.

Ingrediënten

Basterd suiker, biologische  jojobaolie, fijn zeezout, gemalen mais (of polenta), kokosolie, knettersnoep en smaakstoffen

The feel

De scrubdeeltjes zijn erg klein, waardoor ze best mild aanvoelen op de lippen. Je kan de scrub makkelijk uit het potje halen en over je lippen verdelen. Om te scrubben volstaat het om je lippen over elkaar te wrijven. Je kan daarna de scrub gewoon oplikken. Smaakt hij naar popcorn? In mijn ogen niet echt. Je hebt een lekkere zoetzoute smaak, maar popcorn smaakt toch echt nog wel anders in mijn ogen. Wat niet wegneemt dat ik het best lekker vind.
Volgens de ingrediënten zit er knettersnoep in, maar hier merk ik echt niks van.

Voor mij werkte de scrub best goed, hoewel mijn lippen na gebruik wel een beetje dikker aanvoelde. Een beetje lipbutter erop en mijn lippen waren zijdezacht. Fijn product dus. Bij mijn mama draaide het echter anders uit. Zij probeerde mijn potje scrub uit en had nog geen 5 minuten later echt hele dikke, kapotte lippen en dit terwijl ze zelf niet echt gescrubt heeft. Opgelet voor dames met erg gevoelig lippen dus!

Zal ik dit product opnieuw in huis halen? Eerlijk, ik denk het niet. Gewoon omdat het voor mijn lipverzorging niet echt een meerwaarde geeft. Ik heb gewoon erg makkelijke lippen in onderhoud. Maar ik kan me voorstellen dat dames die veel last hebben van velletjes dit wel een superfijn product vinden. Ik vind in elk geval de geur heerlijk en ook de smaak is erg lekker!

De popcorn lipscrub is verkrijgbaar bij de Lush winkels en de Lush webshop. Hij kost 9,95 voor 25 gram. Opgelet: hij maakt deel uit van de limited edition voor de feestdagen 2012.

3 thoughts on “Popcorn lipscrub van Lush

Geef een reactie

