Budget huidverzorging: kruidvat cleansing

Met mijn gevoelige huid ben ik meestal de eerste om naar bekende merken te grijpen. Het is een reflex, bekende merken zullen wel goed zijn denk ik dan! Bij een van mijn bezoekjes aan Kruidvat ontdekte ik echter dat ze zelf een lijn reinigingsproducten en gezichtscremes op de markt hebben gebracht tegen een wel heel voordelige prijs. En ja, ik heb me laten verleiden! Je kan deze lijn in variante voor elk huidtype terugvinden, maar ik kocht alle producten uit de lijn voor de droge en gevoelige huid. Ik gebruik ze nu ondertussen een paar weken en dan leek het me tijd te worden voor een review!

 

1. Reinigingsmelk (1,89 euro voor 200 ml)

De milde reinigingsmelk voor de droge en gevoelige huid bevat hamamelis (ook wel gekend als toverhazelaar), verzorgende amandelolie en pro vitamine B5.  De reinigingsmelk beloofd alle make up te verwijderen, je huid te hydrateren en te kalmeren. 
De melk is erg makkelijk in gebruik. Je doet een druppeltje op een watje (of op je vingers, wat ik meestal doe) en masseert hiermee je huid in.  De lotion ligt dan een beetje op je huid, maar is heel makkelijk te verwijderen. Je maakt een watje een beetje nat en veegt hiermee de melk van je gezicht. 
De melk heeft een lichte rozengeur, maar absoluut niet overdreven. De geur vervaagt ook vrij vlug, dus ik heb hem geen moment als storend ervaren. Na gebruik van deze melk was mijn huid echt goed gereinigd (een test gedaan met een reinigingsdoekje) en voelde zacht aan.

 

2. Reinigingslotion (1,85 euro voor 250 ml)

Een tweede product uit deze cleansing lijn is de lotion. De lotion bevat kamille en een vitaminecomplex om je gezicht echt te reinigen van de allerlaatste restjes make up en vooral om de laatste restjes reinigingsmelk te verwijderen. De lotion bevat trouwens geen alcohol, wat fijn is….. maar voor mijn huid was hij echt niet fijn.  Vlak na gebruik begint mijn huid trekkerig aan te voelen en na enkele dagen zag ik ook echt uitdrogingsverschijnselen rond mijn T zone. Omdat ik twijfelde of het door de combinatie van de producten kwam heb ik zowel de lotion als de melk enkele dagen alleen gebruikt. En vanaf dat ik het gebruik van de lotion stopzetten knapte mijn huid enorm op. Deze lotion is volgens mij geen aanrader, maar misschien is het voor jou huid wel helemaal anders?

 

3. Nachtcréme (1,79 euro voor 100 gram)

Deze nachtcrème vind ik echt heerlijk! Hij bevat allantoine en sheabutter en zou de huid extra hydrateren. Verder claimt het product dat het de huid soepeler zou doen aanvoelen. De crème is vrij dik en blijft ook echt een beetje op de huid liggen. Wat mij eerlijk gezegd niet stoort omdat het een nachtcrème is en ik nergens meer naar toe moet buiten naar mijn bedje eens ik hem op heb. 
De crème heeft geen echte geur, wat ik zelf best aangenaam vind. Na een nachtje met deze crème voelt mijn huid echt zacht aan en ik merk ook echt dat mijn gelaat minder snel uitdroogt. Een echte aanrader deze nachtcrème!

Deze producten zijn verkrijgbaar bij kruidvat.

One thought on “Budget huidverzorging: kruidvat cleansing

Geef een reactie

