Diadermine oogreinigingslotion

Jullie zagen deze oogreinigingslotion van Diadermine reeds voorbij komen in mijn opgemaakt filmpje van de maand september en jullie herinneren je vast wel dat ik er behoorlijk enthousiast over was. Ik liet toen ook al vallen dat ik in het verleden diverse operaties heb ondergaan aan mijn ogen en hierdoor zijn ze ook een pak gevoeliger geworden. Zeker wat betreft oogmakeupreinigers dien ik erg op te passen, want deze durven al gauw te irriteren. De meeste producten zijn net iets te agressief voor mij en dat durft al gauw uit te monden in rode, prikkelende ogen.

The look

De verpakking is eigenlijk vrij basic. Een lichtblauw flesje met roze dop waar je de vloeistof effectief in ziet zitten. Handig, want zo weet je meteen wanneer je een nieuw flesje in huis moet halen. Verder is er een klein dosseergaatje voorzien, waar je de vloeistof eigenlijk uit laat druppelen (hoewel het in mijn geval meestal eruit spuit). De vloeistof doseert erg makkelijk en is dus zuinig in gebruik.

The feel

De lotion is parfum vrij (wat allergische reacties helpt voorkomen) en heeft dus bijgevolg eigenlijk weinig tot geen geur.

De lotion reinigt best goed. Oogschaduw, eyeliner en mascara gaan er zonder al te veel problemen af. Zelf mijn waterproof mascara’s worden er in twee veegjes volledig afgehaald. Het enige make up product waar deze lotion op hapert is mijn extreme eyeliner van Gosh, maar om heel eerlijk te zijn falen daar wel meer oogreiningsproducten.

Een erg groot voordeel van deze lotion is dat hij geen vettig laagje achterlaat op je ogen. Het tegenovergestelde is zelfs waar, hij geeft je ogen een fris gevoel.

Verder is de lotion behoorlijk zuinig in gebruik, omdat je echt niet veel nodig hebt om je make up efficiënt te verwijderen. Een flacon bevat 125 ml lotion en hiermee doe ik gemiddeld 3 tot 4 maanden. Gezien ik dagelijks oogschaduw, eyeliner en mascara draag vind ik dit dus best wel meevallen.

Volgens de verpakking zou de lotion ook uitermate geschikt zijn voor dames die lenzen dragen.

Diadermine oogreiningslotion 125 ml kost 4,99 euro en is verkrijgbaar bij kruidvat en in de supermarkt.

One thought on “Diadermine oogreinigingslotion

Geef een reactie

