Garnier Essentials reinigingsdoekjes

Reinigingsdoekjes valt voor mij een beetje te vergelijken met fast food zoals Macdonalds of Pizzahut. Lekker, makkelijk, maar zeker niet voor alle dagen. Als het op huidverzorging aankomt dan ga ik nogal gauw voor het hele pakket, gaande van melk over lotion naar een verzorgende crème. Maar op avonden wanneer ik echt geen fut meer heb of op vakantie (wanneer ik geen 4 verschillende flacons wil meenemen) grijp ik wel eens terug naar reinigingsdoekjes.

Deze reinigingsdoekjes van Garnier beloven om hetzelfde effect te hebben als een grondige reiniging met melk, tonic en wattenschijfjes. Klinkt heerlijk makkelijk toch?

Deze doekjes komen uit de Essential lijn van Garnier. Deze lijn bestaat eigenlijk uit drie kleuren namelijk rose (droge huid), groen (normale huid) en blauw (gevoelige huid).  Zoals jullie kunnen zien testen ik de reinigingsdoekjes uit de groene lijn, namelijk voor de normale huid.

The look

De verpakking is eigenlijk vrij basic. Een lichtgroen pakje met een klein gaatje waarlangs je de doekjes naar buiten kan trekken. In tegenstelling tot andere reinigingsdoekjes die ik reeds testen bleef de afsluitsticker van deze verpakking wel goed op zijn plaats, waardoor de doekjes niet uitdrogen en goed vochtig blijven.

The feel

De doekjes voelen redelijk dik en zacht aan. Ze hebben het formaat van een normale tissue en liggen dus makkelijk in de hand.
De doekjes ruiken lekker fris, maar ik kan er niet echt een bepaalde geur op kleven. Laten we het dus bij fris houden. Het zou de geur van druivenwater kunnen zijn, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Voor mijn gezichtsmake-up werkte de doekjes uitstekend. Zowel mijn blush als mijn foundation werd zonder enig probleem van mijn gezicht gehaald met 1 doekje. Echter bij mijn oogmake-up ging het mis. Oogschaduw ging nog redelijk vlot, maar mascara en eyeliner vormde toch een grotere hindernis. Hierdoor moest ik behoorlijk hard boenen zonder eigenlijk effectief resultaat.
Voor mijn overgevoelige ogen waren de doekjes ook niet echt aangenaam. Tien minuten na gebruik begonnen mijn ogen lichtjes te prikken. Zeker niet storend, maar aangenaam was toch ook iets anders. De rest van mijn huid reageerde echter wel positief op de doekjes en voelde aangenaam zacht aan na gebruik.

Voor dagdagelijks gebruik zal ik deze reinigingsdoekjes niet gebruiken, maar ik zou ze zeker aanraden als “snelle” oplossing op een late avond. Ik weet alvast zeker dat ze op mijn volgende weekendje weg weer mee mogen, hoewel ik ze in de toekomst ga combineren met een aparte oogreiniger.

Garnier Essentials reinigingsdoekjes kost 3,99 euro en is verkrijgbaar bij kruidvat.

2 thoughts on “Garnier Essentials reinigingsdoekjes

Geef een reactie

