Wild Cherry scrub

Jullie zagen hem misschien al voorbij komen in mijn shoplogje over The Body Shop outlet, maar het was even wachten op een review hierover tot ik terug kwam uit vakantie. Want zoals we allemaal wel weten is een van de geheimen voor het verkrijgen van een egale bruine teint het scrubben van de huid.

Tot hiertoe had ik geen ervaring met scrubs van The Body Shop, maar de vrolijke kleur van de verpakking en de belofte om naar kersen te ruiken trokken mij over de streep. Hoewel toch nog met een lichte aarzeling, want ik ging voor een mini-verpakking van 50 ml. Wat uiteindelijk ruim voordoende bleek voor 4 royale scrubbeurten.

Body scrub verrijkt met de verrukkelijke olie van de zoete kers. Helpt de huid te stimuleren en dode huidcellen te verwijderen. Laat de huid zacht en glad aanvoelen, geparfumeerd met een lichte, frisse kersengeur. Geschikt voor normale huid.”

The look?

De verpakking ziet er uit zoals we van The Body Shop gewoon zijn. Een felrode verpakking met op het deksel een heleboel mooie glanzende kersen.

De scrub zelf ziet er eigenlijk best aantrekkelijk uit en deed me eigenlijk denken aan de binnenkant van een watermeloen. Een rode jelly-achtige structuur met fijne zwarte pitjes erin. Deze zwarte pitjes zijn kiwipitjes en stukjes walnootdop, deze zorgen voor het effectieve “scrub-effect”.

The feel?

De geur is alles behalve subtiel in de verpakking. Mij doet hij eigenlijk een beetje denken aan kauwgom. Ken je stimerol cherry-smaak. Wel, zo ruikt hij voor mij echt helemaal. Gelukkig neemt de geur af wanneer je de scrub effectief gebruikt en blijft er eerder een subtiel kersen-aroma achter op je huid.

De scrub zelf smeert makkelijk uit op de huid en is eigenlijk erg mild. De scrubparels doen hun werk efficiënt zonder echt irriterend op te treden. Voor mij is deze scrub net niet “grof” genoeg. Ik hou nogal van zout-scrubs of scrubs waarbij je echt voelt scrubben. (Denk aan de producten van rituals.)

Na het scrubben was mijn huid wel erg zacht en bleef ik nog iets langer dan een uurtje subtiel naar kersen ruiken.

Wild Cherry Scrub 50 ml 5 euro en is verkrijgbaar bij The Body Shop outlets en tijdens de sale in de gewone winkels.

3 thoughts on “Wild Cherry scrub

  1. Pingback: Opgebruikt in oktober | Plus Size – Pretty Nice

Geef een reactie

