Bourjois Magic Nail Polish Remover

Nagellak dat draag ik dagelijks. Ik kan me bijna niet meer herinneren wanneer ik mijn nagels nog eens gewoon naturel droeg. Daarbij komt dat ik eigenlijk om de twee à drie dagen van nagellak wil wisselen. Ik draag gewoon graag lakjes die passen bij mijn outfit en look van die dag. Voor mij geen blauwe nagels op een rood kleedje. Ik mag er niet aan denken! Zoveel lakken betekend natuurlijk ook veel “ontlakken” en laat ik daar nu net een gigantische hekel aan hebben.  Sowieso vliegt de nagellakremover en de watjes erdoor als je regelmatig van kleurtje wijzigt. Maar het duurt ook allemaal zolang en vooral het is zo een gepruts, zeker als je van glitterlakjes of topcoats houdt. Niets dan vervelende plukken watjes die aan je nagels blijven hangen, terwijl de glittertjes maar niet minder worden.

Op andere beautyblogs las ik behoorlijk wat over de nagellakremover van Sephora. Maar laten we nu geen sephora winkels in België hebben en ook niet in mijn favoriete winkelsteden in Nederland. (Misschien toch maar eens van shoppingstad wijzigen?) Ik was dan ook erg enthousiast toen ik de aankondiging van de Bourjois Magic Nail polish remover in mijn mailbox kreeg. Vaarwel vervelende wattenstaafjes, flesjes remover en prutswerk.

Het potje zelf vind ik eigenlijk al heel leuk. Je scoort bij mij sowieso al hoge punten met knalroze zaken, dus dat hebben de mensen bij Bourjois goed aangepakt. Verder heeft het een heel makkelijk formaat, waardoor je het ook echt kan meenemen. Op vakantie vond ik het eigenlijk erg vervelend dat ik een flesje remover en watjes moest meenemen. Nu dien ik enkel dit kleine potje even in mijn tas te steken en weg zijn we! Lekker handig. Het enige waar je een beetje mee moet opletten is hoe je het potje plaatst en of het wel goed dicht is. De sponsjes in de flacon worden namelijk vochtig gehouden door remover. (Hoe kan het ook anders.) Als je het potje niet goed afsluit en per ongeluk verkeerd vasthoud of plaatst zal de remover eruit lopen.

Bourjois belooft dat je enkel je nagel in het roze potje dient te steken, even tegen het met remover doordrenkte sponsje hoeft te drukken en dat dan alle oude nagellak verwijdert zal zijn. Zoals altijd zijn we eerlijk en moet ik zeggen dat deze beschrijving lichtelijk aan de overdreven kant is. Zeker de tijdsspanne van 1 seconde waar mee wordt uitgepakt is niet haalbaar.  Maar het werkt wel erg goed! Voor mij werkt het product het beste als ik mijn nagel erin steek en met mijn andere hand het potje op en neer beweeg. Ronddraaien gaat ook, maar dat geeft bij mij toch een iets minder fijn resultaat.  In 1 seconden lukte het bij mij niet en soms heb ik best lang nodig om alle nagellak er helemaal af te krijgen. Maar het gaat natuurlijk nog een pak sneller dan wanneer je effectief moet boenen en prutsen met watjes. Bij glitternagellakjes loopt het allemaal wat stroever en heb je wat meer geduld nodig, maar even je vinger in het potje laten weken helpt je al ontzettend goed op weg om alles vlotjes te verwijderen.

Wanneer ik remover koop kijk ik altijd erg goed dat deze zonder aceton is. En ook daar heeft Bourjois rekening mee gehouden. Deze remover bevat namelijk geen aceton en ook geen parabenen. Helemaal super dus! Ze hebben er zelf verzorgende amandelolie aan toegevoegd om je nagels en je nagelriemen extra te verzorgen. En dat merk je ook. Wanneer je je nagels uit het potje haalt ligt er een dun olie laagje op. Maak je hier vooral geen zorgen over, want je kan perfect een nieuwe nagellak over dit laagje aanbrengen zonder enige problemen.

Nog een groot voordeel is de geur van dit product. Hij ruikt echt vreselijk als je je neus in het potje duwt, maar de geur blijft echt in het potje hangen. Geen onaangename lucht door het hele huis dus.  En wat me nog het meeste verbaast is dat je vingers zo overheerlijk ruiken wanneer je ze uit het potje haalt. Dan is die hevige chemische lucht opeens verandert in een lekkere zoete, fruitige geur. Heerlijk gewoon!

Bourjois Magic Nail polish remover is verkrijgbaar bij de meeste parfumeries en drogisterijen met een Bourjois Make Up aanbod. Ik kocht mijn versie voor 7,99 euro bij Ici Paris XL.

3 thoughts on “Bourjois Magic Nail Polish Remover

  1. Heb die al vaak vastgehad, maar telkens teruggezet,…..maar je trekt me hier over de streep!!!! Ook ik ben een nagellak fan,……en heb dezelfde tik als jij, de nagellak moet bij de outfit passen,…..maar dat moet mijn ondergoed ook 🙂

Geef een reactie

