Herfst in je bad: Spiced Pumpkin bath & showergel

Ik ben altijd ontzettend jaloers als ik op Engelstalige blogs (zowel Amerikaanse als Engelse) de speciale herfst collecties aan beautyproducten zie voorbij komen. Zo was ik echt groen van jaloezie toen ik de herfstcollectie van philosophy van dit jaar zag. Wie wil er nu niet heerlijk in bad met geuren als Candy Corn, Sweet Cinnamon Icing of Candied Apple? Internet bracht niet echt soelaas want online kan je deze zaken niet bestellen. Ik had er me bijna bij neergelegd toen ik tijdens een bezoekje aan The Body Shop volgende flesje in een verdwaalt hoekje zag staan:

Deze bath and shower gel is een limited edition Winter 2011 en was vooral bedoelt voor de Amerikaanse markt. De geur werd trouwens bedacht door Stephanie J. Wilheim uit Californië. Een Bodyshop fan, net als u en ik. Ze deed dit in het kader van een grote wedstrijd in Amerika waarbij klanten zelf geuren mochten bedenken. Meer dan 8.000 inzendingen waren er en deze Spiced Pumpkin was grote winnaar. Stephanie baseerde zich op de geur van haar grootmoeders pumpkin pie en daar deed het me inderdaad wel wat aan denken.

De eerste geur die je ruikt is de zoete geur van pompoentaart. Maar daarna gaan de geuren langzaam op in meer kruidige aspecten: vooral kaneel, nootmuskaat en kruidnagel halen de boventoon, waardoor de echte pompoengeur meer naar de achtergrond wordt gedreven. Mij stoorde dit echter totaal niet. Ik vond de combinatie echt heerlijk en vooral erg geschikt voor de herfst, wanneer ik meer fruitige geuren liever wat links laat liggen.

Je kan de gel zowel in bad als onder de douche gebruiken. Ikzelf hou wel van een lekker warm bad wanneer de avonden terug wat donkerder worden en de temperatuur buiten begint te dalen. De gel werd dus getest in bad en ik moet zeggen dat hij echt heerlijk schuimt en best wel voordelig is in gebruik. Een klein toefje uit de fles zorgde voor een heerlijk, schuimend en geurig bad (en bij uitbreiding eigenlijk heel de badkamer.)

Jammer genoeg blijft de geur niet echt heel lang hangen. Van mijn andere Bodyshop producten ben ik gewoon dat de geur lekker lang op mijn huid blijft hangen, zelfs zonder bijhorende bodylotion of butter. Maar deze geur vervaagt echt heel snel. Eens afgedroogd rook je hem jammer genoeg niet meer. Voor mij had er gerust een bijhorende lotion bij gemogen.

PLUSPUNTEN

–          Heerlijke herfstgeur
–          Zeepvrij
–          Het flesje is gemaakt van gerecycleerd materiaal
–          Voordelig in gebruik

MINPUNTEN

–          Geur vervaagt snel.
–          Biedt geen extra verzorging aan de huid

Spiced Pumpkin bath & shower gel kost 6 euro en is verkrijgbaar bij The Bodyshop.

One thought on “Herfst in je bad: Spiced Pumpkin bath & showergel

  1. Pingback: Favorieten van de maand oktober | Plus Size – Pretty Nice

Geef een reactie

