Essence Nail Art Peel Off Base Coat

Als er een product was waar ik echt naar uitkeek bij de nieuwe release van het Essence gamma dan was het wel de Peel Off Base Coat.  Na een limited edition peel off versie bij ready for boarding, kwam deze nu permanent op de markt. En echt waar, ik heb denk ik  kruidvat winkels afgelopen om ze te pakken te krijgen. Want laat ons eerlijk zijn, hoe makkelijk is het als je niet met remover in de weer moet? En vooral voor glitternagellakjes leek mij dit zonder twijfel een holy grail. Glitternagellakjes vind ik namelijk zelf pure horror om te verwijderen van je nagels met remover.


De instructies op het flesje zijn eigenlijk heel erg duidelijk. Namelijk stap : breng een royale laag peel off base coat aan op je nagel en laat minstens  10 minuten drogen alvorens er een kleurtje van je eigen keuze over aan te brengen.

 

Zoals je kan zien is de nagellak wit. Hij lakt een beetje stroef, maar gezien hij bedoelt is als onderlaag stoort me dit niet zo erg.

Na ongeveer 10 minuten ziet hij er zo uit. Het wit trekt dus helemaal weg en je houdt een mooie glanzende nagel over.

Hierna heb ik er mijn eigen kleur over aangebracht en dat zag er allemaal prima uit. Mijn bedoeling was om enkele dagen deze kleur te dragen om eventueel te testen of de nagellak sneller zou chippen, maar dit is hoe het er na een uurtje uitzag:

En voor jullie denken dat ik allerlei gekke dingen heb uitgevoerd met mijn nagels…. Niet dus. Ik zat in de zetel naar bones te kijken en de hond te strelen. Niks geks dus dat mijn nagels zo zou kunnen beschadigen. Ik ben niet echt zeker of ikzelf nu iets verkeerd heb gedaan of dat hij gewoon slecht reageerde met de nagellak die ik erop heb aangebracht. Teleurgesteld ben ik echter wel.

Gezien mijn plan om hem een aantal dagen te testen dus in het water gevallen was heb ik hem meteen maar proberen te verwijderen voor jullie. En dit echt heel makkelijk. Je neemt een stukje vast aan het einde van je nagel of aan de voorkant van je nagel en je trekt er zo stukjes nagellak af. Alles in een keer meekrijgen is niet simpel en lukte mij bijna niet. Maar de afzonderlijke stukjes komen er echt makkelijk af en er blijft geen film op je nagels liggen.

 

 

Conclusie:

Ik ben toch een beetje teleurgesteld. Zeker het snelle bladeren van de nagellak als je per ongeluk tegen iets stoot is niet wat ik verwacht had. Ik ga hem zeker nog een kans geven met glitterlakjes, omdat ik die echt ontzettend moeilijk te verwijderen vind. Maar als hij dan terug zo slecht presteert dan zal het geen blijvertje worden denk ik.

 

Geef een reactie

