Catrice Upper Wildside: Wild Wild West Side

Bij de eerste berichten over de Catrice Upper Wildside was ik niet meteen laaiend enthousiast. Wat ik eigenlijk ontzettend jammer vond gezien de collectie zich geïnspireerd heeft op een van mijn favoriete plekjes in de wereld, namelijk West Amerika. Denk het wilde westen, de grand canyon, route 66, cowboys en indianen en ga zomaar door.  Dit werd gecombineerd met wat glamour uit grootsteden of althans zo luid het marketingpraatje over deze collectie. Zoals reeds gezegd was ik dus niet meteen weg van deze Limited edition, maar vaak misleiden de foto’s. Toch eventjes snel binnenspringen bij kruidvat dus en daar lag de collectie inderdaad in de rekken. En het was liefde op het eerste gezicht met twee lakjes namelijk Wild Wild West Side en Red Rocks. Na veel getwijfel en uiteindelijk een echtgenoot die de kleur mocht kiezen kwam ik helemaal happy weer buiten met Wild Wild West Side in mijn bezit.

Het flesje van de nagellak ziet eruit zoals we van Catrice gewend zijn, alleen staat er deze keer een klein (indiaans?) tekentje op om aan te geven dat het van de LE collectie is. Wel zeer prominent aanwezig is de sticker die aankondigt dat het lakje een “suede finish” heeft. En wat ik me nu juist daarbij moest voorstellen…. Ik had eigenlijk gehoopt dat de nagellak een beetje silky zou opdrogen. Maar dat doet hij dus niet, hij situeert zich ergens tussen een matte en creamy nagellak. Niet helemaal mat, maar toch ook niet heel erg glanzend.

Wild Wild West Side is een diepe warme oranje kleur. Geen knaller zoals we in de zomeredities van sommige merken zagen voorbij komen, maar echt een perfecte herfstkleur die mooi aansluit bij de huidige kledingcollecties.
De nagellak dekt erg goed met twee laagjes, maar lakt een beetje stroperig. Waardoor hij bij het opdrogen een beetje in strepen trok. Een groot voordeel aan dit lakje is dat hij vrij snel opdroogt. Niets urenlang wachten of goochelen met snel droog topcoats.

Ik ben alvast een tevreden gebruiker!

De limited edition Upper Wildside is verkrijgbaar bij kruidvat.
De lakjes uit de collectie kosten allemaal 2,69 euro.

3 thoughts on “Catrice Upper Wildside: Wild Wild West Side

Geef een reactie

