Catrice Photo finish liquid foundation

Vandaag een review van een foundation. Eigenlijk om heel eerlijk te zijn de tweede foundation die ik in heel mijn leven kocht. Ongelooflijk maar waar tot een dikke twee maand geleden droeg ik nooit foundation. De enige en ook eerste keer was op mijn huwelijk en daarna dus niet meer. Tot nu dus.

De foundation beloofd tot 18 uur te blijven zitten en laten we daar meteen eerlijk over zijn, dat doet hij niet. Maar eerlijk waar, dat vind ik geen minpuntje. 18 uur hoeft voor deze prijs niet voor mij. Ik kan er gerust een ganse dag mee gaan werken en dan nog zit hij op het einde van de dag redelijk prima. 8 tot 10 uur haalt hij dus zonder problemen.

The look

Catrice is een budgetmerk en toch vind ik deze foundation er behoorlijk luxe uitzien. Een glazen flacon vind ikzelf sowiso altijd een beetje meer uitstraling hebben dan plastiek.  Enige nadeel een reisje naar de vloer van je badkamer zal hij jammer genoeg niet overleven en het zal je menig uurtje opruim plezier bezorgen. Maar dan doen we toch gewoon voorzichtig, neen? Verder is hij voorzien van een pompsysteempje, wat ikzelf erg positief vind gezien dit zeker de hygiene ten goede komt.

The feeling

Deze foundation is olievrij en vooral geschikt voor dames met een normale tot droge huid. Ikzelf heb een nogal droge huid die snel geirriteerd raakt, maar met deze foundation gaat het prima. Niks vervelend kriebelig gevoel. Niks uitslag en nergens geen uitdroging-verschijnselen. Onder de foundation breng ik wel een vette dagcreme aan dus dat zal hier zeker bij bijdragen.

De foundation zelf laat zich erg makkelijk dosseren dankzij het pompje. Hij is een beetje dik, maar eerder aan de creamy kant. Heel aangenaam om aan te brengen vind ik hem alvast. En je hebt niet echt heel veel nodig om een goed resultaat te hebben.  Ikzelf heb nummer 020 Rosy Beige en dat is echt de perfecte kleur voor mijn huid. Niet te licht, maar ook zeker niet te donker. Hij dekt trouwens alle onvolmaaktheden zonder echt een “masker” op het gezicht te leggen. Ook bij het dragen voelt hij heel natuurlijk aan, niet alsof er een dikke laag op je huid ligt.

Enige nadeel voor sommige dames misschien is de “natural glow” in de foundation. Ikzelf vind het wel mooi, maar er zit inderdaad wel wat glimmer in. Dit voorkom je makkelijk door af te poederen. Maar als je hem neutraal draagt dan valt die glow wel een beetje op.

Deze foundation is verkrijgbaar bij kruidvat voor 6,49 euro. Een flesje bevat 30 ml product.
Verkrijgbaar in de kleuren 010 Sandy Beige, 020 Rosy Beige, 030 Caramel Beige, 040 Sun Beige en 050 Deep Bronze

3 thoughts on “Catrice Photo finish liquid foundation

  1. Pingback: Shoplog Keulen: Kiko en DM | Plus Size – Pretty Nice

Geef een reactie

